Alweer vijf weken hier! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Aniek Snippert - WaarBenJij.nu Alweer vijf weken hier! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Aniek Snippert - WaarBenJij.nu

Alweer vijf weken hier!

Door: Aniek Snippert

Blijf op de hoogte en volg Aniek

19 Oktober 2014 | Turkije, Istanbul

Haaaalllooooo, iyi akşamlar (goedenavond) :D,

Het laatste weekend van september zijn we op ESN (Erasmus Student Network) trip naar "Ehpesus, Kusadasi en Pamukkale" geweest, die jammer genoeg letterlijk in het water was gevallen. Normaal gesproken rond die tijd van het jaar is het daar nog prachtig weer maar natuurlijk net als wij een weekendje langskomen is het koud en vooral erg nat. Behalve in Pamukkale, waar de eerste keer in zes jaar geen water aanwezig was. Een enorme teleurstelling, want anders zag het eruit zoals op de foto onderaan dit bericht en konden we overal zwemmen in sterk kalkhoudend, natuurlijk water van 35 graden Celsius. Nu was het vooral met paarse voeten de steenkoude kleine overgebleven waterplasjes ontwijken! Gelukkig was het verder een heel gezellig weekend met o.a. weggewaaide zwembroeken, een bad nemen in een verkeerde hotelkamer en goed uitgaan.

Na wel twee dagen college te hebben gehad hadden we alweer een welverdiende week vakantie! Kurban Bayrami, oftewel Het Offerfeest (3 tot 8 oktober). Afgelopen twee weken begonnen de colleges een beetje serieus te worden. Echter hebben we van enkele vakken nog steeds geen college gehad. Ook was het een heel gedoe om ons rooster in elkaar te zetten (ja ja, dat mochten we zelf doen!) Veel courses overlapten elkaar dus konden we niet alles volgen. Gelukkig zijn de professoren hier heel flexibel en veranderen ze zo even de dag of de tijden van een college zodat het ons beter uit komt! Eens een keer wat anders :D Tot nu toe hebben we drie dagen in de week colleges gepland, een zwaar leven dus. Ook hebben we Turkish For Foreigners gekozen in ons vakkenpakket. Haha ja wij gaan Turks leren! De universiteit raad dat sterk aan en het leek ons zelf ook wel handig aangezien hier zo weinig mensen Engels kunnen spreken en/of verstaan. Nu kwamen we erachter dat de Turkse klanken niet echt gemaakt zijn voor de stembanden van Nederlandse mensen, maar gelukkig wordt dit vak alleen schriftelijk getoetst!

Afgelopen week waren mijn lieve ouders, Yleen en Chris op bezoek!
Het waren echt heel gezellige dagen en we hebben veel leuke dingen gedaan en bezocht. Mijn wijze vader wist natuurlijk al allemaal dingen die ik zelfs niet eens wist, zoals hoe mensen hier de wc gebruiken (ik zal je de details besparen) en de taal. Ook wist hij me te vertellen waarom hier zoveel mensen roken (vroeger hoorde roken bij mannelijkheid en rookten alle mannen, nu doen de vrouwen gewoon gezellig mee) en waarom wij tot laat in de nacht geluidsoverlast hebben van onze bovenburen: ze gaan laat naar bed:p en staan laat op. Dat is ook de reden dat het bijna de hele ochtend redelijk rustig is op de weg (rustig voor Istanbul, niet voor Nederland).
Donderdag heb ik ze weer naar het vliegveld gebracht en toen voelde ik me toch wel een beetje achtergelaten haha.

Maar de tijd gaat steeds sneller voorbij en voordat ikzelf of jullie het weten ben ik alweer terug! :D Dus nu nog even lekker genieten hier van het mooie leven.. (en onze huisvrouwkunsten oefenen).

Görüsürüz (see you)!

• 19 Oktober 2014 - 20:21

Danique:

Fijn om te horen dat het goed gaat!!

• 19 Oktober 2014 - 20:26

Kayleigh: